Beginnen met Wielrennen?
5 Gouden Tips om jou GOED op de Racefiets te houden.

STARTENDE WIELRENNER?

Juist in deze coronatijd is gezond leven erg belangrijk. Dat is makkelijk gezegd dan gedaan. We zitten nu veel thuis dus goede voeding en regelmatig bewegen zorgt voor een betere weerstand en je zit ook beter in je vel. Rustig aan beginnen met wielrennen is wel een pré.

Met een rondje op de racefiets doe je niet alleen goede conditie op maar hou je ook de ongewenste kilo’s buiten de deur. Maar de kunst is om het vol te houden en geen blessures op te lopen.

beginnen met wielrennen - jonge dame op racefiets goed sportfysiotherapie

Heb jij je nieuwe racefiets in de gang staan en ben je klaar voor de start?

5 Gouden Tips als je gaat Beginnen met Wielrennen

  1. Draag sowieso altijd een helm en zorg voor een goede wielrenbroek
  2. Laat je zadel en stuur goed op maat afstellen bij de winkel of de fysio
  3. Stel de plaatjes onder je fietsschoentjes goed af; je knie wijst recht naar voren
  4. Wissel je houding af door verschillende posities op je stuur te kiezen
  5. Trap niet te zwaar, rond de 90 omwentelingen per minuut is het beste

En tenslotte, drink goed en neem voldoende water mee voor onderweg.

Succes en veel fietsplezier!

Sportfysiotherapie GOED voor preventie, voorlichting en advies!